به جای اینکه تمرکز کنیم روی مسئله عفاف و حجاب، مسئله ای که مد نظر من هست و به همه دوستان فرهنگی گفته ام مسئله پی گیری حیا است . اگر افراد از درون با حیا شوند نتیجه اش می شود حجاب. اگر کارکردگرا جلو برویم یا محصول محور شویم صدمه می خوریم، اما اگر روند گرا باشیم و پروسه را خوب تنظیم کنیم نتیجه اش می شود حجاب و پوشش مناسب . پروسه یعنی روند گرایی راهش این است که برویم سراغ احیای حیا. اهمیت حیا به قدری است که از منظر دین، انسانی که حیا ندارد حیات ندارد، مرده است. حیا زدایی امروز در دستور کار دشمن قرار دارد با حرفه ای ترین شکل ممکن باید نقیض حیا را مشخص کنیم و با مردم علنی تر صحبت کنیم و درباره پیامدهای آن به مردم آگاهی بدهیم. یکی از نتایج طبیعی حیا زدایی تفکرات مخرب ذهنی است :
این خانم رفتارش تحریک آمیز هست فلان آقا رفتارش تحریک آمیز است این تصاویر در ذهن این ها می نشیند و افراد در ذهنشان گناه می کنند . این مسئله در روانشناسی و در فقه وجود دارد . نتیجه اش می شود فقدان بی عفتی و پیامدهای بی شماری دارد از جمله این قضایا که امروز می شنوید تحت عنوان س/ک/ س ضربدری و ... یا یک عده را می بینید که حجاب دارند ولی عفاف ندارند. باید به مردم آگاهی بدهید که تصاویر مخرب ذهنی منجر به عواقب دیگری در واقعیت می شود . و این هم سوابقش در روانشناسی در 200سال گذشته ودر1400 سال پیش در فقه شیعه، مضراتش بیان شده .راه امر به معروف و نهی از منکر هم این نیست که ما مستقیم بگوییم این کار بد است، راهش این است که قدرت تشخیص مردم را بالا ببریم، مقام معظم رهبری فرمودند ارتقا قدرت تشخیص مردم که بالا برود ، می شود بصیرت و اینجا هم باید مردم آگاه شوند. بدترین زنان را کسانی دانسته اند که از این ویژگی حیا ، سرمایه کمتری دارند:« شر نسائکم ...القلیلة الحیاء » . مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیا است و بی آن که بداند، حس می کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقّت عالی خبر می دهد ...
مولوی عـارف نازک اندیش و دوربین ، درباره تأثیر حریم و حائل میان زن و مـرد در افزایش قــدرت و محبوبیت زن ، در بالا بردن مقام او و در گداختن مرد در آتش عشق ، و سوز، مثلی لطیف می آورد و آنها را به آب و آتش تشبیه می کند و می گوید: مرد همانند آب و زن همانند آتش است. اگر حایل از میان آب و آتش برداشته شود، آب بر آتش غلبه می کند و آن را خاموش می سازد، اما اگر حایلی میان آن دو برقرار شد، مثل اینکه آب را در دیگی قرار دهند و آتش را زیر آن روشن کنند ، آن وقت است که آتش آب را تحت تأثیر قرار می دهد و اندک اندک آن را گرم می کند و احیاناً جوشش و غلیان در آن به وجود می آورد تا آنجا که سراسر وجودش را به بخار تبدیل می سازد. امام سجاد (ع) فرمودند بهترین زن مسلمان زنی است که در زمان خلوت با شوهرش، خوش زبان و شیرین حرکات باشد. چیزی که زن را در ردیف بهترین زنان مسلمان قرار می دهد، همین است که بتواند این دو حالت به ظاهر متناقض را در وجود خود حفظ کند. خلاصه آنکه، زن باید لباس رزم و بزم خود را بشناسد و هر یک را در جای خود بپوشد . حضرت ، خویشتن داری و فروبستن از نگاه حرام را از دیگر مصادیق عفت برشمرده اند. آن حضرت، در مقام دعا برای همسایگان و دوستان خود عرضه می دارند:
«و اجعلنی اللهم...؛ خدایا ، مرا آن گونه قرار بده که چشم خود را از آنها، از روی عفّت ببندم»
خدا قوت
آپم با "نمیدونم؟!" منتظر حضور گرمتون هستم
التماس دعا
یا حق..
سلام چشم خدمت میرسم